ציפוי אפוקסי לרצפה

עיקרי הדברים:

ציפוי אפוקסי לרצפההאפוקסי הוא חומר שמשמש את התעשייה כבר שנים רבות וניתן למצוא אותו הרבה מאוד גם בעולם האומנות. כך למשל, נגרים בונים שולחנות ורהיטים שלמים משילובים של עץ עם אפוקסי ליצירת עיצובים מרהיבים ביופיים. למעשה, גם ציפוי אפוקסי לרצפה זה לא רעיון חדש. קיימת סבירות גבוהה מאוד שבאולם ההתעמלות בבית הספר בו למדתם, היה כבר אז ציפוי אפוקסי, אותו חומר שנראה ומרגיש כמו גומי. ציפוי כזה לבטח גם ראיתם במוסך בו אתם מטפלים ברכב שלכם ואולי גם במפעל בו אתם עובדים או שבו יצא לכם לבקר. השאלה היא איך, מתי ולמה נכנס האפוקסי אל המרחב הביתי והתשובות מופיעות ממש כאן בשורות הבאות.

ציפוי אפוקסי לרצפה – האם זה נראה כמו במוסך?

ובכן, התשובה היא שרצפת אפוקסי יכולה להיראות גם כמו הרצפה של המוסך בו אתם מטפלים ברכב שלכם, אבל היא יכולה להיראות גם לגמרי אחרת. כפי שאמרנו קודם לכן, אפוקסי הוא חומר שמשמש לא רק לריצוף מוסכים, מפעלים, חניונים ואולמות ספורט אלא גם ליצירה של חפצי אומנות. זאת אומרת שהאפוקסי יכול להיות מיושם במגוון דרכים ולעבור טכניקות שונות ורמות שונות של גימור על מנת לקבל תוצאות שונות ברמת אסתטיקה שונה. וכדי לענות באופן ישיר, ציפוי אפוקסי לרצפה בבית ייראה יותר כמו אפוקסי שמשמש בעולם האומנות מאשר אפוקסי שמשמש לריצוף מוסכים. למעשה, רצפת אפוקסי לבית לא מזכירה בכלום את רצפת המוסך, אבל בהחלט מזכירה יצירות אומנות נהדרות שבהן משולב האפוקסי.

למה נכנס האפוקסי לתחום הריצוף לבית ומתי זה קרה?

ובכן, האופציה של ציפוי אפוקסי לרצפה בבית החלה לפני מספר שנים ומאז התבססה כבר הרבה מעבר לטרנד חולף. אמנם עדיין לא מדובר באופציית ריצוף שניתן להגדיר אותה כמיינסטרים, אבל זה בהחלט הולך לשם. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות. זה מתחיל כמובן במאפיינים המבניים של האפוקסי. האפוקסי הוא חומר שלאחר התקשותו הופכך לשכבת חומר חזקה, יציבה, עמידה מאוד ובעלת מקדם אלסטיות גבוה יחסית שאינו מורגש על ידינו, אך מאפשר למנוע היווצרות של סדקים, דפורמציות ושברים לאורך זמן. זה ממשיך דרך הקלות בה ניתן ליצוק ציפוי אפוקסי לרצפה. במקום להגיע עם משטחים גדולים מלאים באריחים, למרוח כל אריח ואריח במלט, להניח כל אריח ואריח בנפרד ובעבודת נמלים, לחתוך אריחים על מנת להתאים אותם לשטח הרצפה ולבסוף גם לאטום את החריצים ברובה, פשוט מגיעים עם כמה דליים של אפוקסי נוזלי, מוהלים אות האפוקסי בחומר המקשה ויוצקים אותו בשטח. האפוקסי מתפזר בצורה אחידה ומיושרת ואז צריך רק לפלס אותו ולהעניק לו טיפול להחלקה וברק.

ציפוי אפוקסי מומלץאבל אם אתם מחפשים את הסיבה האמיתית והחשובה ביותר שבגינה הפך ציפוי אפוקסי לרצפה להצלחה כל כך גדולה ושבגינה כנראה גם אתם מתעניינים באופציה הזאת, אז הסיבה הזאת היא העיצוב והאסתטיקה. האפוקסי הוא חומר שלאחר התקשותו יוצר מראה חלק, מבריק ומרהיב ביופיו. ניתן ליישם אותו בכל גוון שעולה בדעתכם ובכלל זה גוון אחד אטום לחלוטין, גוון בכל רמת שקיפות שתבקשו עד כדי רצפה שקופה כמו זכוכית, שילובי גוונים כיד הדמיון, שילובים של אפקטים גרפיים ומשיחות צבע ותצורות לבחירתכם. אם אתם פורצי דרך באופייכם, תוכלו גם ליישם רצפת אפוקסי עם אחד האפקטים הייחודיים לו – הנחת הדפסים גרפיים, גופי תאורה, אבנים, צמחים, חפצים או כל פריט אחר שעולה בדמיונכם ולאחר מכן יציקת אפוקסי על גבי אותם פריטים באופן שהופך את הרצפה שלכם ליצירת אמנות תלת ממדית מרהיבה ביופיה.

073-3753312