איך לנקות ולשמור על רצפת אפוקסי

עיקרי הדברים:

אסתטית, פשוטה להתקנה וניקוי ועמידה לאורך זמן – אלו רק חלק מהיתרונות שבבחירה בריצוף אפוקסי עבור העסק או הבית. על מנת שיתאפשר לכם ליהנות משלל היתרונות הללו לטווח ארוך, יש מספר עקרונות שמומלץ לשמור עליהם בכל הקשור לניקיון ותחזוקה שוטפת. במאמר זה תמצאו את כל המידע הדרוש לכם עבור התנהלות שוטפת ותקינה עם ריצוף אפוקסי.

מהו ריצוף אפוקסי והיכן ניתן להתקין אותו?

אפוקסי הוא סוג של פולימר נוזלי המשמש את התעשיה ליצירת משטחים חלקים, חזקים ועמידים במיוחד. כאשר בוחרים באפוקסי כריצוף פנים או חוץ, יוצקים אותו על גבי משטח קיים כמו בטון או ריצוף שכבר הונח. במקרים רבים, ריצוף אפוקסי משמש עבור המגזר התעשייתי והמסחרי וניתן למצוא אותו בעיקר במוסכים, חניונים, אולמות ספורט ומכוני כושר. בשנים האחרונות ריצוף אפוקסי משמש גם כריצוף פנים או חוץ בבתים פרטיים ודירות. 

מדוע חשוב לשמור על ניקיון הריצוף?

אחד מהיתרונות הבולטים ביותר של רצפת האפוקסי הוא הברק הייחודי שמשתקף ממנה ומותיר רושם רב. מאחר והריצוף מהווה משטח אחיד ללא סדקים או רווחים כמו בריצוף רגיל, יש חשיבות עליונה לניקיון אבק, נוזלים ושמנים כדי לאפשר שימוש בטוח בחלל, לצד שמירה על איכות החומר לאורך זמן.

ניקיון ושמירה על רצפת אפוקסי מהווים חלק בלתי נפרד מהבטחת היתרונות הטמונים בהתקנת הריצוף. בין אם מדובר בעסק או בבית פרטי ואינכם מוצאים את הזמן או הקשב המתאים לכך, מומלץ לפנות לחברת ניקיון מקצועית העוסקת בניקוי ריצוף אפוקסי ומחזיקה בציוד המתאים.

כך תשמרו על רצפת האפוקסי בבית או בעסק

ניקיון רצפת אפוקסי מקצועי ואיכותי יהיה כזה שעושה שימוש במכונות ייעודיות עבור אפוקסי. יחד עם זאת, ישנה חשיבות מכרעת לשמירה על ניקיון שוטף ועצמאי. להבדיל מריצוף שיש או קרמיקה סטנדרטי, הימנעות מאבק, נוזלים, חצץ או כל סוג אחר של לכלוך משמעותית לשמירה על הציפוי ועל עמידותו. אלו כמה טיפים שיכולים לסייע לכם לשמור עליו:

  1. להצטייד בכלים המתאימים לניקיון רצפת אפוקסי

כל ריצוף דורש ניקיון וכלים מתאימים. ריצוף אפוקסי אמנם נחשב קשיח ואיכותי, אך יש לעשות את ההתאמות הנדרשות בכלי הניקיון כדי לשמור עליו לאורך זמן. דוגמה לכך יהיה מגב האבק לשימוש תעשייתי או ביתי ושימוש במברשות רכות ולא קשות העלולות להותיר שריטות. 

  1. מטלית וסבון – עד כדי כך פשוט

ניקיון רצפת אפוקסי דורש מים וסבון ושימוש במטלית. מומלץ להימנע מגריפה של המים על ידי מגב. בזכות אחידות המשטח והמרקם שלו ניתן להתגבר כמעט על כל כתם ולכלוך באופן פשוט. מומלץ להימנע משימוש בחומרים כמו אקונומיקה, כלור, או חומצות למיניהן שעלולות לפגוע באיכות הציפוי ובברק שלו ואף לייצר ריחות לא נעימים במפגש עם האפוקסי.

  1. הימנעות מגרירת חפצים 

גרירת חפצים כבדים על גבי ריצוף האפוקסי עלולה לגרום לשריטות ופגיעה בשכבה העליונה של החומר. אם תרצו להעביר חפץ ממקום למקום, העדיפו הרמה והעברה שלו על פני גרירתו. 

  1. רגליות גומי לפריטי ריהוט

כדי להימנע מפגיעה של ריהוט בריצוף וגם כדי להקל על העברת הריהוט במידת הצורך, מומלץ לצייד כל פריט ריהוט שיושב על הרצפה ברגליות גומי, כך שהמפגש עם הריצוף יהיה בטוח יותר.  

  1. ביצוע תיקונים נדרשים

עם הזמן עלולים להתגלות סדקים או קילופים בריצוף בשל גרירת חפצים, ניקוי במברשות קשות או מכל סיבה אחרת. מומלץ ואף רצוי לגשת לתיקונים הנדרשים במהרה ולהימנע מהצטברות של אבק ולכלוך שייתפס בהם. יצירת קשר עם החברה שהתקינה את ריצוף האפוקסי תסייע לך להתמודד עם תיקונים קטנים וכך לשמור על איכות הריצוף זמן רב יותר. הזנחה תביא לבלאי והעמקה של סדקים והתפוררות עד כדי צורך בהחלפת הרצפה. 

073-3753312