ציפוי אפוקסי בדרום

עיקרי הדברים:

ציפוי אפוקסי בדרוםציפוי אפוקסי בדרום יכול לשמש אותנו למקרים שונים. בעיקרון, אפוקסי הוא צבע אשר נועד לציפוי של מוצרים רבים, החל מרצפת הבית ועד לטוסטר שלכם. יש מגוון רחב של צבעים אשר ניתן לבחור ביניהם, אך גם צריך לדעת איך להתאים את הצבע הנכון. לכל צבע יש את התכונות שונות וכדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע עם ניסיון רחב כדי להגיע לבחירה הנכונה ביותר עבורכם. אפוקסי הוא צבע העשוי מכמה חומרים, ביניהם שרף מלאכותי. יש יתרונות רבים לשימוש דווקא בצבע אפוקסי עליהם נדון בהמשך. השימוש נפוץ גם בפן התעשייתי וגם בפן האישי. לפניכם כל המידע שאתם צריכים על ציפוי אפוקסי בדרום.

 

קצת על

ציפוי אפוקסי מכונה גם פוליאפוקסיד. מדובר על חומר (פולימר) תרמוסטי שמעורבב עם חומרים שונים, ביניהם חומרים מקשים. לא מדובר על שימוש חדשני, השימוש הראשון באפוקסי היה בשנת 1927, אך למעשה עם השנים החומר התחדש ובכך הפך לכל כך פופולרי. אפוקסי יכול לשמש אותנו במקרים רבים לא רק עבור צבע. אך כאשר אנחנו מדברים על צבעים של אפוקסי אנחנו לרוב נראה את השימוש במדיחי כלים, מכשירי חשמל, תעשיית הרכב ומשטחים שונים. למעשה, גם הפחיות שימורים שיש לכם בבית הינם עם ציפוי אפוקסי. השימוש באפוקסי בכל הנוגע לענף הבנייה יהיה נפוץ בעיקר עבור הדבקת אריחי רצפה ועיצוב, ציפוי עמיד לרצפות בטון יצוק ועוד. 

ציפוי אפוקסי בדרום- מתי משתמשים בו?

כפי שכבר ציינו, יש שימושים מאוד מגוונים בכל הנוגע לצבע אפוקסי, אך הגיע הזמן לרדת לפרטים הקטנים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על השימוש של ציפוי אפוקסי בדרום:

מכשירי חשמל – השימוש באפוקסי עבור ציפוי מכשירי חשמל הינו נפוץ, החל ממעבדי מזון ועד למכונות כביסה. הסיבה לכך שאנחנו בוחרים להשתמש דווקא בצבע אפוקסי ולא צבע אחר הוא בשל העמידות של הצבע בפני רטיבות, שחיקה וכן הלאה. מכשירים רבים עומדים מול תנאים שונים של מזג אוויר ושל המכשיר עצמו, המטרה היא שלמרות כל התנאים האלה עדיין הצבע לא ייפגע לאורך זמן ממושך. נוכל להשתמש בצבעים אחרים, אך סביר להניח שהצבע לא יהיה עמיד ואף יכול במקרים מסוימים לפגוע במכשיר.

מתכת – השימוש של ציפוי אפוקסי על משטחי מתכת הינו נפוץ וכמעט תופס את כל נתח השוק. ציפוי אפוקסי בדרום משמש לצביעת רכבים, אוניות ועוד. הסיבה לכך שאנחנו נבחר להשתמש דווקא באפוקסי עבור צביעת מתכת היא מכיוון שזהו הצבע העמיד ביותר בפני חלודה, מליחות, לחות ועוד. 

מארזי מזון – כפי שציינו, גם קופסאות השימורים שלכם מצופות בצבע אפוקסי, אבל למה בכלל? המטרה של ציפוי אפוקסי עבור מארזי מזון היא כדי לשמור על המוצר עצמו ולמנוע חלודה שיכולה לבוא במגע עם המזון. לכן, צובעים את המתכת בצבע אפוקסי, במיוחד עבור מארזים חומציים.

ענף הבנייה – ענף הבנייה לוקח נתח מאוד גדול בשימוש בצבע אפוקסי. השימוש הוא עבור הדבקת רצופות, הדבקת רצפות תעשייתיות, מוסכים ובכל מקום בו יש צורך ברצפה קלה לניקוי. צבע אפוקסי עמיד בפני תנאי בנייה שונים, הוא יכול לשמש גם לענף הפרטי, הציבורי וגם התעשייתי במפעלים, מוסכים וכד'. כמו כן, נוכל לראות את השימוש בצבע אפוקסי בחדרי קירור, מקררים תעשייתיים ועוד מכיוון שצבע זה הוא עמיד בפני לחות ותנאי טמפרטורה משתנים. 

בנוסף, כאשר זה נוגע לענף הבנייה אנחנו רוצים למצוא פיתרון לצביעת רצפות, בין אם מדובר על רצפות פנימיות או חיצוניות. יש סוגים שונים של צבע אפוקסי אשר סוגים מסוים יכולים להעניק לנו הגנה מלאה בכך שהבטון לא ייפגע בגלל תנאי מזג האוויר ואפילו רכבים, שמנים ועוד. במקום תעשייתיים כמו מפעלים וסופרים כאשר אנחנו רוצים לשמור על הריצוף שלנו באופן תקין, אנחנו נעזר בחומר זה.

יש סוג ציפוי אפוקסי בדרום אשר משמש אותנו לציפוי של קירות. מדובר על צבע דו רכיבי על בסיס מים. התפקיד שלו הוא להעניק לנו עמידות בפני כימיקלים ותנאי מזג אוויר קיצוניים. הצבע עמיד בפנים מכות קשות ואף שחיקה ולכן, השימוש בו יהיה במקומות כפי שציינו מקום ופחות לבית.

ציפוי אפוקסי בדרום- יתרונות

יש מגוון רחב של יתרונות עבור ציפוי אפוקסי בדרום וחשוב להכיר את היתרונות כדי שנדע האם באמת כדאי לנו להיעזר בציפוי זה לעומת אפשרויות אחרות שיש בשוק. הנה כל היתרונות עבור ציפוי אפוקסי בדרום:

  • ניקיון – כאשר אנחנו נמצאים במקום תעשייתי, אנחנו צריכים להבין שניקיון הוא דבר מאוד חשוב. בין אם אתם יצרני מזון, בין אם הלקוחות שלכם עוברים מדי יום בכמויות גדולות ובין אם אתם מוסך. הניקיון הוא למעשה מה שיעניק לנו את הרושם הראשוני. תמיד אפשר לנקות, אבל לא תמיד הניקיון יעיל. היתרון של שימוש בציפוי אפוקסי הוא שאנחנו יכולים לייצר משטח הרבה יותר קל לניקיון. לאחר שהציפוי מתיבש אנחנו הופכים אותו למשטח חלק שניתן להסיר ממנו בקלות שמנים, אבק ופסולת אחרת. בניגוד לציפויים אחרים, צבע אפוקסי אינו "בולע" את הפסולת אלא יודע לבודד את החומרים.
  • עמידות – היתרון הגדול ביותר אולי של ציפוי אפוקסי בדרום הוא שאנחנו דואגים לכך שהמשטח שלכם יהפוך לרצפה חלקה ועמידה בפני תנאים שונים. אם אתם מפעל, בוודאי יש רכבים פעילים בשטח, משקלים כבדים ועוד… כל הדברים האלה יכולים לגרום לשחיקה של החומר ולכן, ציפוי אפוקסי נועד כדי להגן עליכם במקרים כאלה. כמו כן, המשטח עמיד בפני כימיקלים שמאוד מאופיינים למקומות תעשייתיים, מוסכים וכן הלאה.
  •  בטיחות – לא משנה מהו מקום העבודה שלכם, בטיחות היא לפני הכל והיא יכולה לקבוע אם העסק שלכם יצליח או לא. ציפוי אפוקסי משפר את הבטיחות שלכם בפני כל התנאים שיש לכם במפעל, הוא יותר בהיר לעבודה, עמיד בפני החלקה, אש וכל פגיעה אחרת. כמו כן, יש לכם מגוון רחב של צבעים בהם תוכלו להשתמש כאשר אנחנו מדברים על ציפוי אפוקסי בדרום. הצבעים יכולים להגדיר אזורי עבודה שונים (מקומות בהם עוברים רכבים, חומרים כימיקלים, שמנים…).
  • התקנה – ציפוי אפוקסי בדרום לא צריך לקחת זמן רב כל עוד אתם בוחרים בחברה מקצועית שתעניק לכם את השירות הזה. ההתקנה של הציפוי היא מאוד פשוטה וקלה ליישום. אין צורך לפלס את החומר, הוא מטבעו יוצר משטח חלק. לכן, גם אם יש לכם רצפת בטון ישנה או חדשה, אתם יכולים ליישם את הציפוי במקום שלכם תוך פרק זמן קצר עד לייבוש החומר. ובנוסף, עלות החומרים אינה גבוהה ויוצרת לכם תשתית עמידה לאורך זמן ממושך. 

 

ציפוי אפוקסי חד רכיבי לעומת דו רכיביציפוי אפוקסי חד רכיבי לעומת דו רכיבי

ציפוי אפוקסי עמיד בפני תנאי מזג אוויר, כימיקלים ועוד. הוא מתאים לשימוש פנימי או חיצוני, לעיתים אבל לא צריך לשלב חומרים מקשים. באמצעות ציפוי אפוקסי אתם יכולים להפוך את המקום שלכם להרבה יותר פעיל, נעים למראה ובטיחותי. זהו למעשה צבע חד אפוקסי. במקומות בהם יש שחיקה גבוהה, תנועה גדולה, יש צורך באפוקסי דו רכיבי. לדוגמא, במוסכים כאשר השחיקה היא בסבירות גדולה יותר, רצוי לעשות ציפוי אפוקסי דו רכיבי. זאת מכיוון שעוברים במקום הרבה רכבים אשר יכולים לגרום לשריטות ולפגוע במשטחים. 

למי פונים?

הגעתם להחלטה שאתם צריכים לבצע ציפוי אפוקסי? מעולה! עכשיו למי פונים? יש לכם לא מעט אפשרויות בכל הנוגע לכך. יש חברות גדולות אשר יציעו את שירותיהן, יש עצמאיים ויש אנשים שלא באמת מוכשרים לעסוק במקצוע הזה. על אף שמדובר על יישום מאוד פשוט, ללא שילוב חומרים נכון, ללא התאמת החומר למקום הנדרש זה לא יכול לפגוע בעסק שלכם, אבל זה גם לא יכול להועיל. הבעיה היחידה שיכולה להיווצר משימוש לא תקין הוא פגיעה במראה של המקום ובזבוז כסף מצד בית העסק. כדי לעשות את הבחירה הנכונה אתם צריכים לבחור בבעל מקצוע עם ניסיון בתחום הזה, לראות עבודות שלו במקומות אחרים ולקבל הצעת מחיר הגונה (בדרך כלל לפי מ"ר). 

 

ניסיון הוא פרמטר מאוד חשוב כאן וחשוב גם לוודא שמדובר על בעל מקצוע מורשה. הניסיון יוכל לתת לכם את התוצאה הטובה ביותר, בעל המקצוע יוכל להעריך אם צריך ציפוי חד רכיבי או דו רכיבי, הוא יוכל לבצע את העבודה באופן מהיר. יש היום הרבה אנשים שעוסקים בתחום הזה, אך חלקם ללא שום ידע מוקדם או רישיון להעניק שירותים מסוג זה, לכן חשוב לוודא מספר פעמים לפני שאתם בוחרים בעל מקצוע לציפוי אפוקסי בבית העסק שלכם. 

073-3753312