כל מה שאתם צריכים לדעת על איתור נזילות

עיקרי הדברים:

נזילות בקירות הבית, בניין או כל מבנה אחר אינן רק מפגע תברואתי או פגיעה אסטתית במראה המבנה. נזילות, כאשר אינן מטופלות כראוי פוגעות במבנה ויסודותיו והורסות אותו לאט לאט. השקעה באיתור נזילות היא השקעה לטווח ארוך השומרת על המבנה ומונעת הישנות מקרים הדורשים עבודת אינסטלציה יקרה ומורכבת.

דרכים לאיתור נזילות

בעבר כדי למצוא את מקורה של נזילה מאתרי הנזילות היו צריכים לשבור קירות ורצפות במטרה לחשוף את הצינורות ולמצוא את מקומה המדויק. כיום ישנם מקרים בודדים בהם לא תהיה ברירה ומאתר נזילות יצטרך לעשות סדקים וחפירות, אך אותם שברים ברצפה או בקיר יהיו ממוקדים יותר. הדרכים העיקריות לאיתור נזילות הנמצאים בשוק כיום:

מצלמה תרמית – מצלמה תרמית היא הדרך היעילה ביותר למצוא נזילות במערכת הצינורות הביתית. המצלמה עובדת בשיטת נקודות חום וקור וכך מוצאת את מקור הבעיה ואת עוצמת הנזילה.

מצלמה עם סיב אופטי – איתור זה מתאים למרזבים, ביוב ביתי וניקוז וכוללת החדרת סיב גמיש עם מצלמה המאפשר לבדוק את הצנרת לעומק.

איתור נזילות באמצעות גז – סוג זה של איתור נזילות היא פעולה מורכבת ולרוב לא נעשית בתוך בתים פרטיים אלא בתשתיות גדולות. המאתר מחדיר גז שאינו רעיל אל הצינור והגז יצא ממקור הנזילה.

איתור נזילות באמצעות בלון – בשיטה זו מחדירים בלון לצנרת המבנה וכך מונעים מהמים לצאת החוצה אל מערכת הניקוז העירונית. במידה והמים יוצאים ניתן להסיק כי יש נזילה בצינור.

מהו המחיר ומה הוא כולל

איתור נזילות הוא שירות יקר מאוד ונע בין 500 שקלים ועד 2500 ולפעמים אף יותר. המחיר נקבע לפי דרך האיתור, גודל השטח אותו בודקים, מורכבות האיתור וכמו כן הוותק והניסיון של מאתר הנזילות. עם זאת, המחיר כולל בתוכו מספר דברים אותם תקבלו או תוכלו לדרוש.

  • איתור מדויק של מיקום הנזילה – המשמעות היא אם איש המקצוע לא מצא את מקור הנזילה תוכלו לדרוש לשלם רק את עלות הביקור.
  • בדיקה של כל המערכות בבית הנמצאות ליד מוקד הנזילה הכוללת בדיקת זרם המים, לקויי איטום, מערכת הביוב, מערכת הסקה ועוד.
  • אל תוותרו על דו"ח מפורט של כל הבדיקות שנעשו, הממצאים ותמונות.

המחיר אינו כולל את תיקון הנזילה כיוון שאין זו עבודתו של מאתר נזילות.

לסיום, טיפ חשוב

פעמים רבות יצטרך מאתר הנזילות להגיע אל בתי השכנים הרלוונטים במיוחד במבני דירות. כאשר אתם קובעים שאלו מי הם הדירות הרלוונטיות לבדיקה ותאמו עם שכניכם את זמן הביקור המתאים. תיאום מראש עם השכנים גם ישמור על שכנות טובה וגם ימנע קביעת בדיקה חוזרת במועד אחר.

אמרתם איתור נזילות, אמרתם ישראל ידין

ישראל ידין – פתרונות אינסטלציה היא חברה המתמחה בפתרונות אינסטלציה מתקדמים ובעלת ניסיון עשיר של מעל 40 שנה. לשירותי איתור נזילות לחצו כאן

073-3753312