כיצד לבחור חומרי בניין לשיפוץ

עיקרי הדברים:

עוד רגע האביב מגיע ועונת השיפוצים הגדולה של העולם מתחילה, רגע לפני פסח, כשהשמש מתחילה לבצבץ ומזג האוויר מושלם לשינוי והתחדשות. מי שמתחילים כבר עכשיו את התכנון צריכים לחשוב קודם כל על חומרי הבניין לשיפוץ, שכן האיכות והמחיר משתנים ממקום למקום ומי שרוצים להבטיח לעצמם חומרי בניין איכותיים לשיפוץ כדאי שיתארגנו לכך בהתאם. אז איזה חומרים הם הנפוצים לצורך שיפוצים וכיצד בוחרים את החומרים האיכותיים והטובים ביותר? על הכול נסביר בהמשך הכתבה. 

כיצד מומלץ לבחור חומרי בניין לפני השיפוץ?

לפני שמתחילים שיפוץ בודקים קודם כל את היתכנותו, ניתן להיעזר לצורך כ ך באיש מקצוע וניתן לברר זאת לבד. יש לבחון האם השיפוץ הוא כזה שמצריך אישורים מטעם הרשות המקומית, ואם כן, אילו אישורים יש להשיג וכיצד יש להגישם. לאחר מכן יש לתכנן את השיפוץ עם אדריכל או מעצב פנים המתמחה בכך, תוך לקיחה בחשבון של נושאים שונים כמו עמודי תומך, כניסת האור, הפרדה או חיבור של חללים שונים בבית וכדומה. 

בשלב הבא יש לבחור את הקבלן המבצע לעבודות השיפוצים ולאחר מכן מומלץ לבחור את חומרי הגלם הטובים ביותר כדי להבטיח שעבודות השיפוץ יעשו על הצד הטוב ביותר. יש לבחור חומרי גלם באיכות גבוהה ושעומדים בתקני הבטיחות והאיכות בישראל. תקנים אלה והיעזרות באנשי מקצוע מנוסים שיסייעו לקבל את התוצאה הטובה ביותר בסיום השיפוצים. 

חומרי הבניין הנפוצים ביותר בשיפוץ בית או משרד

יש המון סוגים של חומרי בניין, כאשר בשיפוצים ישנם חומרי בנייה נפוצים יותר שכן מדובר בדרך כלל על שינויים קלים באופן יחסי למבנה. אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר לשיפוצים הוא הגבס וכל מה שנלווה להקמת קירות גבס. בין חומרי גלם מדובר על המשמעותי בשיפוצים, שכן ניתן לבנות אתו קירות וחדרים, לבצע הפרדות, נישות וארונות ומזנונים, ולמעשה, ניתן להשיג באמצעות הגבס כמעט הכול היום. עם הגבס מגיעים פרופילי גבס וכלל החומרים המסייעים להקמתו. עוד חומרים נפוצים הם הרובה, הבטון, הצבעים לקירות, החומרים לאיטום וכמובן קרמיקות שונות בהן נעשה שימוש ברחבי הבית וכמובן במטבח ובשירותים. 

אנשי מקצוע שמומלץ להיעזר בהם על מנת לשפץ את הבית או המשרד

בין אם מדובר על המשרד ובין אם על הבית הפרטי, מומלץ תמיד להיעזר באנשי מקצוע מיומנים, מקצועיים ומנוסים בתחום השיפוצים ובפרט בעבודות הגבס והדקורציה. מדובר על תחומים נישתיים שמצריכים המון יצירתיות וחוש אומנותי מפותח, שכן הפרפקציוניזם שאמור לבוא לידי ביטוי בעבודות הגמר של השיפוצים צריך להיות מדויק ביותר. 

כיצד בוחרים אנשי מקצוע איכותיים? ההמלצה היא לבדוק המלצות – לכל בעל מקצוע עם ניסיון יש מספיק לקוחות שממליצים עליו וגם מספיק עבודות בתיק עבודות ממנו ניתן להתרשם על איכות העבודה והגימור הסופי שלה. יש לבחור בעלי מקצוע שעובדים על פי תקני הבטיחות והאיכות המחמירים בתחום ושהצעת המחיר שלהם אינה נמוכה או גבוהה מדי ביחס לממוצע בתחום. בסופו של דבר התוצאות צריכות לדבר בעד עצמן – בעבודות שיפוצים אין מקום לפשרות ויש לבחור בחומרי גלם איכותיים כשם שיש לבחור באנשי מקצוע איכותיים כדי לזכות לתוצאה גבוהה.

073-3753312