המדריך להזמנת קבלן אינסטלציה

עיקרי הדברים:

כל הזמן הבית סובל מסתימות והצנרת הישנה כבר לא עושה את העבודה? רוצה לעשות מהפך בצנרת הבית וחשוב לך שקבלן האינסטלציה שיגיע יבצע את העבודה באופן מושלם שיחסוך שנים של התעסקות עם צנרת בלויה שגורמת לרטיבות ובעיות עובש? הכנו עבורך את המדריך המלא להזמנת קבלן אינסטלציה שיהפוך את המשימה עבורך לקלה במיוחד.

 

עד כמה מערכת האינסטלציה בבית מורכבת?

כאשר מערכת האינסטלציה בבית חדשה ועובדת כשורה, החיים נראים נפלא. המים זורמים היטב בצינורות, האסלה מתנקזת במהירות ובקלות ואין כמעט סתימות אם שומרים על הכללים הבסיסיים של מערכות הניקוז. עם זאת, כאשר המערכת ישנה, חלודה וסובלת מבלאי הסבל יכול להיות גדול וכרוך בהזמנת ביוביות שעולות לא מעט כסף ובתשלומים שוטפים לאינסטלטורים. מערכת האינסטלציה בבית מורכבת מצינורות ראשיים, קו ביוב וצינורות קטנים שמשרתים את הבית בשירותים, במקלחות ובכיורים השונים. אם המערכת סובלת מבלאי ויש סתימות חוזרות ונשנות, זהו כנראה הזמן המתאים לבצע הזמנת קבלן אינסטלציה ובמהירות.

 

מה כדאי לדעת לפני הזמנת הקבלן?

רגע לפני שמזמינים קבלן אינסטלציה מומלץ לבחון עליו המלצות ברשת ואף לבחור אותו מתוך מאגר קבלנים מומלצים. כדאי לשאול האם הוא יכול ומוסמך לבצע את העבודה הנדרשת הספציפית, כדאי לקבל הצעת מחיר מראש וגם לשמוע על דרכים שונות לביצוע העבודה. כמו כן, כדאי לשאול האם יש ביטוח לעבודה ולכמה זמן הביטוח תקף. דבר נוסף שמומלץ לעשות הוא לבחון האם הקבלן רשום בפנקס הקבלנים, אינדיקציה נוספת לכך שמדובר על קבלן מורשה לעבודות האינסטלציה הדרושות.

 

אילו עבודות מבצע קבלן אינסטלציה

קבלן האינסטלציה מבצע מגוון עבודות בתחום הביוב ומערכת המים. בין היתר עבודותיו כוללות בנייה מחדש של תשתיות המים, תיקון התשתיות ומציאת פתרונות לפתרון בעיות שונות. עבודות על צנרת הבית יכללו את החלפתה בעת הצורך, גם בבית פרטי וגם בבתים משותפים, התקנת משאבות והוספת נקודות מים. עבודות להחלפת צנרת הביוב, התקנת אל חוזר לביוב, התקנת משאבות טבולה, התקנת מפריד שומנים. תיקונים לתקלות חוזרות במערכת המים או הביוב, תיקון פיצוצי צנרת, איתור נזילות, הכנת תוכניות ביוב ומים בבנייה חדשה, שיפוץ חדרי אמבטיה מהיסוד ועוד.

 

כמה עולה הזמנת קבלן אינסטלציה?

עלויות הזמנת הקבלן תלויה בסוג העבודה הנדרשת. לדוגמה, אם מדובר על שיפוץ כללי ויש צורך להחליף את כל צנרת הבית, באופן כללי כמובן שהמחיר יהיה גבוה, אף נקודתית לעומת כל עבודה שהייתה מתבצעת בנפרד המחירים נמוכים מאוד. לדוגמה, אם התקנת מקלחון עולה בין 2,000 ל-5,000 ₪, כאשר היא נעשית במסגרת שיפוץ כללי של כל חדר האמבטיה העלות תהיה נמוכה יותר באופן כללי. מסיבה זו מומלץ לבחון האם לבצע במסגרת השיפוץ כמה שיפוצים יחדיו, גם כדי לחסוך את העלויות הגבוהות אך גם כדי לבצע שיפוץ אחד כללי שיסייע להשיג תוצאות טובות לטווח רחוק יותר.

073-3753312