ההבדלים בין רצפת אפוקסי, PVC וריצוף פרקט

עיקרי הדברים:

הרגע הגדול הגיע – הרגע בו אתם יכולים סוף סוף להתחיל לשפץ את העסק או הבית שלכם. וישנן לא מעט החלטות שעליכם לקבל בדרך – באיזה צבע לצבוע את הקירות, באיזה סגנון לעצב את הכניסה ועוד. אבל רגע לפני שאתם פונים לכל החלטה, מגיעה החלטה לא פחות חשובה ואולי החשובה ביותר בהליך השיפוץ או הבנייה – הרצפות. האם אתם הולכים לעצב עם רצפות רגילות, או רצפות מעוצבות? האם אתם הולכים להשתמש ברצפת אפוקסי, PVC, או ריצוף פרקט? לא בטוחים בהבדלים? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. על ההבדלים בין הרצפות השונות – במאמר הבא.

מהם רצפות אפוקסי, רצפת PVC וריצוף פרקט?

בואו נתחיל מלהבין מה הם סוגי הרצפות השונות –

  1. מהו ריצוף PVC? תחליף פלסטי לרצפת הלינוליאום המפורסמת, מותקן על הרצפה בעזרת גלילים גדולים וארוכים, ומקנה מראה פלסטי לרצפה. עוד על PVC לרצפה כאן.
  2. מהו ריצוף פרקט? עיצוב יוקרתי הנותן תחושה של מרצפות העשויות עץ. עם זאת, מדובר בריצוף רגיש מאוד לתזוזות וחפצים.

 

  1. מהי רצפת אפוקסי? מדובר בציפוי לרצפות, שנחשב לעמיד ואסתטי במיוחד. עד כדי כך, שהוא אידיאלי גם לבתי עסק וגם לבתים פרטיים.

ההבדלים בין סוגי הריצוף השונים:

להלן ההבדלים העיקריים בין 3 סוגי הריצוף שהזכרנו:

  • עמידות – בעת רכישת רצפות חדשות, נושא העמידות הוא אולי אחד הנושאים החשובים והקריטיים ביותר שעומדים לנגד עינינו. חשוב לציין שלמרות שכל הרצפות אמורות להיות עמידות, רצפת אפוקסי נחשבת לרצפה העמידה ביותר לאורך זמן. היא לא סופגת "זעזועים" כמו רצפת PVC או ריצוף פרקטי, והיא שומרת את הנראות שלה גם לאחר שנים ארוכות. אחריה, ככל הנראה נמצא את ריצוף ה – PVC ורק בסוף, נמצא את הריצוף הפרקטי.
  • עיצוב – מבחינה עיצובית, ההבדלים בין הרצפות נובעים בעיקר מהוורסטיליות שלהם והיכולת שלנו לקבל רצפות מעוצבות ומתואמות אישית עבור העיצוב אותו בחרנו. גם כאן, רצפת אפוקסי כל הנראה מצליחה להתעלות על שאר הרצפות. עם רצפת אפוקסי ניתן לבצע מגוון רחב של עיצובים שונים שיתאימו לעיצוב הכללי שלכם ולא להפך. עם זאת, ריצוף פרקט יכול להעניק מראה יוקרתי ושונה לחדר. מבחינת עיצובית, ריצוף PVC הוא ככל הנראה הריצוף הפחות ורסטילי.

 

  • התאמה – אם אתם שואלים את עצמכם למי מתאימה התקנת פרקט בבית או מתי כדאי ללכת על PVC, התשובה היא ששניהם ככל הנראה יתאימו יותר לבתי עסק, משרדים, מחסנים, וחניונים. חשוב לציין שריצוף פרקטי ככל הנראה יתאים יותר למשרדים מאשר למחסנים/חניונים. וגם כאן ישנו הבדל נוסף מרצפת אפוקסי, שכן ריצוף אפוקסי יכול להתאים את עצמו גם למשרדים ולבתי עסק וגם – לבתים. הוורסטיליות והעמידות של ריצוף אפוקסי, הופכים אותו למועמד מושלם לריצוף הבית או בית העסק שלכם, לרבות מחסנים, חניונים וכדומה.

לסיכום, ניתן לומר שריצוף אפוקסי הינו ריצוף אידיאלי עבור כל מה שנמצאים כאן בעיצומו של הליך בנייה/שיפוץ הבית או הבית העסק. מדובר בריצוף מעשי, שעמיד לאורך זמן ויודע להתאים את עצמו – אלינו. כך שאם אתם עדיין מתבלטים בנוגע לאיזה סוג ריצוף כדאי לכם לשלב בעיצוב שלכם – כנראה שהגיע הזמן להפסיק להתלבט ולהתחיל עם רצפת אפוקסי.

073-3753312