איזו רובה מומלצת למקלחת

עיקרי הדברים:

הרובה נחשבה בעבר לחומר בניה שולי ולא חשוב, אך עם השנים אנשים ובעלי מקצוע כאחד הבינו את חשיבותה הגדולה במקלחת ובאמבטיה. הרובה שומרת על המקלחת, הקרמיקה והקירות מפני נזקי הרטיבות שצפויים להיות בהם אם חריצי הקרמיקה לא יהיו אטומים לגמרי. מי שלא אוטם משלם בסופו של דבר ביוקר, לכן אין להקל בכך ראש וההמלצה הנה לעשות שימוש ברובה איכותית תוך יישום מדויק על פי הוראות היצרן. מתי צריך להחליף את הרובה ואילו סוגים מתאימים למקלחת? כדאי להמשיך לקרוא. 

מתי נדרשים להחליף או להוסיף רובה במקלחת?

את הרובה נדרש להחליף כאשר יש ברובה הישנה סדקים וחורים או כאשר היא מלאה בפטריות ועובש. לעיתים אנשים יבחרו להחליף את הרובה כאשר הצבע שלה דהוי או כאשר הוא משתנה ממקום למקום במקלחת. בדרך כלל נוכל לראות שהרובה סובלת מנזקים בפינות שלה, בממשקים בין הקירות והתקרה או הרצפה, שכן מדובר בחומר צמנטי ועם הזמן המים במקלחת שוחקים אותו. 

ישנה סיבה נוספת לשחיקת הרובה, והיא תזוזות הקרקע שיש במקומות רבים, מה שגורם לתזוזות מבנים ופירוק הרובה, כמו כן, חומרי ניקוי שונים גם כן יכולים לגרום לשחיקה של הרובה לאורך השנים, זאת כמובן אם דרגת החומציות שלהם גבוהה. כדאי לדעת שהתעלמות מהבעיה יכולה לגרום לנזק גדול עוד יותר ולצורך לבצע שיפוץ משמעותי יותר, לכן לא מומלץ להתעכב יתר על המידה עם הנושא. 

האם רק כאשר משפצים או שמא ישנם מקרים שיש צורך למלא רובה?

רובה מיישמים לא רק בשיפוצים, אלא גם כאשר עולה צורך נקודתי של רובה שחוקה, מוכתמת או שבורה. לא רבים יודעים זאת, אך אם אין מרווח תקני של שלושה מ"מ בין אריחי הקרמיקה, בדרך כלל ניתן לצפות להחלפת הרובה אחת לכמה שנים בשל שחיקה מהירה יותר. לכן, הדבר החשוב אותו יש לדעת לפני שיפוצים בהם מחליפים את הרובה, הוא שהמרווח בין האריחים הינו משמעותי ועליו להיות על פי התקן. 

סוגי הרובה השונים – איזה מהם מתאים לשימוש במקלחת? 

ישנם שני סוגים עיקריים של רובה בה נעשה שימוש במקלחת והם רובה אפוקסית ורובה אקרילית. רובה אפוקסית משמשת כחומר איטום איכותי במיוחד ובנוסף לחומר צמנטי יש בה חומר מתקשה, דבר שהופך אותה לפולימר איכותי וקשה במיוחד. הרובה האקרילית הנה על בסיס בטון ולה תוספים פולימריים והיא דווקא לא מומלצת בתור רובה לקרמיקה במקלחת כיוון שהיא מדוללת במים ומרקמה משחתי. 

כיצד לשמר את עבודת מילוי הרובה במקלחת לאחר ייבושה?

כדי לשמור על עבודת מילוי הרובה יש ליישם אותה היטב מלכתחילה כאשר הרווח בין האריחים צריך להיות נקי לחלוטין בעת העבודה. למרות שזה לא נשמע כך, למעשה יותר קשה ליישם רובה על רובה קיימת מאשר לעשות אחת חדשה לגמרי, לכן אין להקל ראש בצורך לשפץ ולהוסיף רובה. כאשר מתקנים רובה או ממלאים אותה יש להסיר את הרובה הישנה, לשאוב אותה ואז להמתין לייבוש לפחות יממה ורק לאחר מכן יש ליישם אותה. לא ניתן ליישם רובה חדשה על הישנה כי היא כבר ספחה אליה מים והיא עלולה לפגוע ברובה החדשה.

073-3753312